KOh CHANG

Na de drukte van Bangkok voelde Ko Chang weer als een verademing. De reis duurde wat lang maar na 10 uur kwamen we aan op Ko Chang. Een zalig eiland waar eigenlijk niet bijster veel te beleven is maar wat voor ons prima was.

WATERVAL

Er zijn meerdere watervallen maar de meeste lagen droog en/of waren heel erg klein. De enige grote waterval is de Klong Plu Waterfall en deze was best leuk. Beetje jammer dat je als toerist 200 bath (ongeveer 10 euro) betaald en als local slechts 20 bath (ongeveer 50 cent). Ook hier weten ze hoe de toeristen moeten uitbuiten.. ‘Grappig' is ook dat je 10 meter voor de ingang 20 bath moet betalen voor het stallen van je scooter en bij de ingang zelf gewoon gratis kan parkeren.

De waterval zelf was erg toeristisch maar heerlijk verfrissend. We hebben hier een lekkere duik genomen maar lang duurde dit niet want er zaten toch wel erg veel vissen in het water die benieuwd waren hoe we smaakten.

RONDJE EILAND

We hebben met de scooter een rondje eiland gedaan en genoten van de rit over de stijle wegen, scherpe bochten en prachtige uitzichten. De natuur is hier werkelijk prachtig.

Uiteraard mogen ook bezoekjes aan tempels ook hier niet uitblijven en daar stuitten we bij de Chinese tempel op een nogal eigenaardig en bloederig tafereel. Een aantal mannen stond op een tafel waar eerst vuurwerk onder afgestoken werd. Daarna sneden ze zich met een enorm mes/zwaard in de tong en dat bloed werd afgeveegd aan allemaal vlaggetjes. En dat niet 1x keer maar onwijs vaak. Dit zou geluk moeten brengen, maar is niet heel fraai om te zien.

STRAND

Maar ook het strand is prachtig en vooral heerlijk! Verfrissend is het lauw-warme water niet te noemen, maar door de hoge temperatuur in de zon was het toch enigszins afkoelend. We hebben onze kleurtjes weer bijgewerkt, onze dosis vitamine D gehad dus we kunnen er weer even tegenaan. Dit waren ook onze laatste stranduurtjes voor de komende anderhalf maand dus we hebben het er van genomen.

REGEN

We pakken hier nog net het staartje van het regenseizoen mee en we hebben elke dag wel een fikse bui gehad. Soms als we op het strand lagen, of onderweg waren met de scooter, maar gelukkig konden we er ook van genieten onder het afdakje van ons hutje.

SANTISOOK

Via Facebook zag Michiel een filmpje voorbijkomen van Santisook bungalows op Klong Koi Beach en na contact gehad te hebben, besloten om hier onze tijd op Ko Chang door te brengen. Geen moment spijt van gehad.

De bungalows worden gerund door Rinske en Roy en zij hebben huis en haard achtergelaten om dit avontuur aan te gaan. Heel leuk om hun ontmoet te hebben en dit heeft onze droom weer wat verder aangewakkerd. Het lijkt ons namelijk ook wel heel erg gaaf om uiteindelijk zoiets te gaan doen. Maar eerst zijn we nog wel even zoet met onze droomreis.

KLEIN FEESTJE

Op 09 november hadden we reden voor een klein feestje. We waren namelijk 3 jaar bij elkaar. Om dit te vieren hebben we elkaar getrakteerd op een zalig etentje (biefstuk en zalm) en wijn! Het kost een dagbudgetje, maar dan heb je ook zeker wat. Voor de Ko Chang gangers die een keer heel heel heel fijn uit eten willen, is Buddha View (zit aan de pier bij de vuurtoren) echt een aanrader!

EN DOOR!

Na 5 nachten Ko Chang is het tijd om weer door te gaan anders zijn we nooit op tijd Thailand uit. Onze volgende halte is het Prasat Phanom Rung Historical Park ook wel bekend als het kleine Angkor Wat. Hoe we hier precies gaan komen weten we nog niet. Op Koh Chang pakken we de ferry terug naar het vaste land. De Ferry brengt ons naar het plaatsje Laem Ngop en vanaf daar moeten we zien hoe het verder gaat. Er gaat geen toeristenbus dus waarschijnlijk wordt het een lange dag met lokale bussen maar dit heeft zijn charme ook wel weer. Een optie is om via Bangkok te gaan maar dit willen we liever niet. Wordt vervolgd...

Commentaren: 3
  • #3

Michiel Scheerhoorn (donderdag, 12 november 2015 12:56)

Hallo levensgenieters,

Bedankt voor de tips! We zitten nu al boven Bangkok en gaan via Chang Rai waarschijnlijk naar Laos, dus voorlopig gaan we dit nog niet bezoeken, maar we hebben het geluk dat we een 2de ronde doen door Thailand en dan gaan we zeker naar de watervallen in Kanchanaburi en Ayuthaya.

Als jullie meer must sees hebben zijn ze altijd welkom

Michiel

• #2

Evert Mulder (woensdag, 11 november 2015 11:47)

Als jullie in Thailand zijn overweeg dan ook om onderstaand te bezoeken

Calypso Cabaret show in Bangkok
    Fietstocht door Bangkok en omgeving
    Eran watervallen in Kanchanaburi met 7 terrassen.

• #1

Hugo Zomer (woensdag, 11 november 2015 10:33)

Mooie foto's! Het brengt me weer terug naar tien jaar geleden toen ik op Ko Chang was. Het lijkt niet veranderd. Ook toen werd al geld gevraagd om m'n motor te stallen al was het toen nog 10 bath.... inflatie in het paradijs :P
    Als jullie nog tijd in Thailand over hebben, het stadje Ayuthaya boven Bangkok heeft een prachtig historisch tempelcomplex met ruïnes, heel fotogeniek! Veel plezier en geniet er van! Groet, Hugo