NONG KHAI

Vanaf Pak Chong hebben we de trein naar de Kaeng Khoi Junction genomen om van hieruit door te reizen met de slaaptrein naar Nong Khai. Aangekomen in Kaeng Khoi moesten we 2 uurtjes wachten op de slaaptrein en wilden we wat eten in het stadje. Hier hebben we ons voor het eerst onveilig gevoeld. Veel dronken mensen en er hing een onguur sfeertje. Snel wat tosties gescoord bij de 7eleven en terug naar het station, waar een ieder die bij ons bleef praten, werd weggestuurd door de stationsmannen. Er werd goed op ons gepast.

OP DE FIETS
Als echte Hollanders gaan we fietsen als we kunnen fietsen, en zo ook hier. Bij het hotel stonden 2 exemplaren voor ons klaar dus we hebben al fietsend de stad verkend. Helaas was hier weinig te zien en te beleven: De Friendship Bridge is de verbinding met Laos maar is echter niet heel bijzonder. Wat wel weer heel gaaf is, is de brede Mekong River met aan de overkant Laos. Verder hebben we wat tempels bekeken en een bezoekje gebracht aan de plaatselijke markt.

RED LOTUS SEA

In eerste instantie was het de bedoeling om vanuit Nong Khai door te reizen naar Udon Thani na 2 dagen. Echter hadden we Nong Khai al wel gezien en al voor nog een overnachting betaald. Aangezien de afstand naar Nong Khai met een scooter te overbruggen is, hebben we er maar één gehuurd.

’s Ochtends vroeg vertrokken want de reden dat we naar Udon Thani wilden, is de Red Lotus Sea: een meer vol met roze lotus bloemen die tussen 06.00 uur en 10.00 uur op hun mooist zijn omdat de bloemen dan nog open zijn. Hier een bootje gehuurd en vervolgens tussen de bloemen door gevaren. Onwijs mooi om te zien! Helaas waren we wat aan de late kant, en was het al goed warm, waardoor de bloemen niet meer volledig geopend waren, maar desalniettemin nog steeds erg mooi.

NIEUWE CAMERA

Zoals aan de foto’s te zien is, vind Michiel het heerlijk om met fotografie bezig te zijn. Zijn oude camera begint echter wat kuren te vertonen en stiekem vind Marije het ook wel leuk om wat te oefenen met een spiegelreflex camera. We hadden dan ook besloten om een nieuwe camera te kopen en hebben dit in Udon Thani gedaan. We zijn nu de trotse bezitters van een Canon 400d (speelgoed voor Marije) én een Canon 70d (speelgoed voor Michiel). Benieuwd of jullie het verschil de komende tijd kunnen zien tussen onze foto’s!

Terug in Nong Khai zijn we nog langs de beeldentuin gereden. Deze beeldentuin met bizarre beelden is gemaakt door een monnik in een tijdsbestek van 20 jaar en als je ziet hoe hoog en hoeveel beelden er staan, besef je je dat de beste man veel vrije tijd gehad moet hebben.

PHU KRADUENG NATIONAL PARK

Na onze 'misser' met het Khao Yai National Park, gaan we ons er toch weer aan wagen. Onze volgende stop wordt het Phu Kradueng National Park

Commentaren: 6
  • #6

Henriëtte Horsman (maandag, 23 november 2015 09:45)

Super gaaf!!! Leuk om steeds jullie verhalen te lezen : )

• #5

Alida (zondag, 22 november 2015 17:38)

Met welke camera de foto's gemaakt zijn weet ik niet maar ze zijn weer prachtig.
    Hier vanmiddag de eerste sneeuwbui....
    Ach met de houtkachel aan, kaarsjes aan ( en een wijntje) is het goed te doen.
    Dikke knuffel van ons.

• #4

Helga (zondag, 22 november 2015 12:50)

Zo leuk om te lezen hoe fijn jullie het hebben en naar jullie mooie foto's te kijke. Dikke kus!

• #3

Hermi van Dijken (zondag, 22 november 2015 12:00)

Ik vind het zo leuk om jullie te volgen! De foto's en de verhalen. Ik geniet ervan. Liefs

• #2

Evert Mulder (zondag, 22 november 2015 09:38)

Tsonge wat geeft die Canon 70d mooie plaatjes, veel mooier dan de canon 400d

• #1

Marcel & Marja (zondag, 22 november 2015 09:34)

Mooi, geweldig, fantastisch, avontuurlijk.....en nog veel meer!! Heel leuk om jullie zo te volgen en te lezen wat jullie allemaal beleven. Liefs van ons