lANGKAWI

Is Langkawi een must see tijdens een rondreis door Zuid Oost Azië als je ook de stranden in bijvoorbeeld Thailand bezocht hebt? Nee, dan kan je Langkawi gerust overslaan. Pak je tijdens je reis echter alleen Maleisië mee en is het regenseizoen op de Perhetian Islands, dan is het zeker lekker om hier een paar dagen aan het strand vertoeven. Het eiland leent zich ook prima voor een dagje rondrijden op de scooter.

Cenang Beach || Langkawi

how did we get there

Na een korte vlucht vanuit Phnom Penh, komen we in het begin de middag aan in Kuala Lumpur. Vanuit hier kan je rechtstreeks met de bus naar Kuala Perlis om vanaf daar de overtocht per ferry te maken naar Langkawi. Wij dachten heel slim een guesthouse te boeken in Kuala Lumpur bij het busstation Pudu Sentral om het gesjouw met backpacks zoveel mogelijk te vermijden. Wat blijkt bij het willen kopen van de tickets voor de bus voor de volgende dag: het busstation voor de bussen naar Langkawi is twee maanden geleden verhuisd. En we waren nog wel zo trots op ons vooruitdenkend vermogen.. Gelukkig was het nieuwe busstation (TBS) vrij makkelijk te bereiken met de metro dus al met al ging het prima.

Aangekomen in Kuala Perlis, na een lange maar zeer luxe bustrip, moesten we ons een beetje haasten voor de laatste ferry van 19.00 uur maar daarna hadden we zeeën van tijd om bij te komen van een lange reisdag van ongeveer 12 uur.

where to eat

Wij hadden niet verwacht dat Langkawi zo toeristisch zou zijn als het was, maar er hangt zeker een lekkere sfeer. Het is echt een badplaats met veel winkeltjes, minimarkets, toer aanbieders, restaurantjes en gelukkig ook veel goedkoop streetfood.

Onze favoriet was de kleine foodcourt met ongeveer 7 verschillende kraampjes. Betaalbaar en erg lekker!

where to sleep

We zijn begonnen met een bungalow in een zijstraat van de hoofdstraat bij het strand Pantai Cenang. De naam van de bungalows weten we niet meer, maar er zijn er hier genoeg voor te minden voor minder dan 70 Ringgit per nacht. Hier hangt een leuke backpackers sfeer en de bungalows zijn goedkoop. Voor mensen die goed te been zijn, is de afstand naar het strand ook prima te doen (misschien een keer 5 minuten). Maar voor een manke op krukken was dit toch dagelijks wel een onderneming. Daarom hebben wij ons iets meer luxe gegund en hebben we onze intrek genomen in een bungalow op amper een halve minuut van het strand. Ook hiervan weten we helaas de naam niet meer.

what to do

Ondanks dat relaxen op het strand, en in ons geval het pootje van Marije rust geven, een prima bezigheid is op Langkawi, is het leuk om een dagje een scooter te huren en het eiland rond te rijden. Helemaal als je van hele rustige strandjes houdt. Je komt er tijdens het rondrijden ongetwijfeld een paar tegen.

Een andere bezienswaardigheid is de skybridge. Je koopt een kaartje voor 30 Ringgit en mag dan, na het bekijken van een 360 graden film over het heelal en een achtbaan, met de gondel omhoog. Je hebt vanaf zowel het platform als de Skybridge een mooi uitzicht over Langkawi en het water.

Er worden vele tours aangeboden waaronder eiland hoppen. Voor ongeveer 45 Ringgit ben je 4 uur zoet met onder andere zwemmen in een zoetwater meer, zee arenden voeren en een uur op een onbewoond eiland zonnen. Elke activiteit op een ander eiland. Wij hadden deze tour geboekt maar kunnen niet vertellen hoe de tour is. Wij zijn uiteindelijk niet mee gegaan omdat het regende..

come with us to langkawi

Commentaren: 2
  • #2

willie.jonkeren@home.nl (zaterdag, 23 januari 2016 15:28)

We willen even zeggen dat we genieten van jullie reiservaringen en prachtige foto's.
    En voor Marije, beterschap met het pootje.
    Hartelijke groet,
    Wil en Gert Jan uit Leek.

• #1

Alida (woensdag, 20 januari 2016 21:36)

Ziet er goed uit! Daar kan onze manke vast wel herstellen.